21 Şubat 2015

Kadından Kentler * Murathan Mungan

Murathan Mungan benim her zaman sevdiğim yazarlardan biri olmuştur. Çok önce okuduğum kitapların bile ayrıntılarını hatırlamasam da etkilerini hala hissederim. Yedi Kapılı Kırk Oda, Üç Aynalı Kırk Oda, Yüksek Topuklar, Aşkın Cep Defteri kitaplarını okuyup hepsini çok sevmiştim. Genelde bir yazarın tüm kitaplarını okumayıp her yazarın bir kitabını okumak gibi bir düsturum olsa da Murathan Mungan ne okuyacağımı bilemediğim zamanlarda bana yardımcı olmuştur. Hem de hiç beklemediğim sürprizleriyle...
Kadından Kentler isimli kitap tabi ki ismiyle beni cezbetti öncelikle... Şehir ve kadın ikilisinden çok iyi kitaplar çıkar genelde... Bu kitapta da farklı şehirlerdeki farklı karakterdeki kadınlar anlatılmış kısa hikayelerle... Bu hikayeler birbirinden bağımsız gibi görünse de sonunda hepsinin bağlanması hoş bir durum yaratmış...
Kadınların gözünden anlatılan hikayeleri bir erkek yazınca her zaman merak ederim... Bazen erkeklerin kadınları çok iyi anladıklarını fark ederek şaşırırım... İşte bu duygularla kitaba başlamıştım...
Kitapta 16 hikaye bulunuyor. Hikayelere bir heyecanla başlayıp hızlıca okusam da daha sonrasında oldukça yavaş bir okuma oldu... Kitaptaki kadınların kadın olduklarına inanamadım bir türlü... Beni hiç bir hikaye yakalamadı... Doğru kelimeleri bulmaya çalışıyorum ancak bütün kadınların tek kalemden çıktığı ve erkeksi sertliği taşıdıkları çok belli oluyordu... Yazarı sevsem de bence kadınları anlatamamış... Net yani bu:) Söyliyeceklerim bu kadar:) 
Sevgiler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...