13 Şubat 2014

Ay Hadi İnşallah * Pucca

Ay Hadi İnşallah
Pucca
Okuyanus Yayınları
2013
332 Sayfa


Dizüstü Edebiyatı nın en çok satan, en çok bilinen Pucca nın son kitabı da yakın zamanlarda çıkmış bulunuyor. Kendi hayatını anlattığı Pucca Günlük olarak geçen kitapların birincisi Küçük Aptalın Büyük Dünyası, ikincisi Ve Geri Kalan Herşey, üçüncüsü Allah Beni Böyle Yaratmış ı daha önce yazmıştım. Kitap isimlerine tıklayarak yorumlarımı, nasıl kitaplar olduğunu okuyabilirsiniz.

Pucca kitaplarını sık sık çıkaramıyor çünkü artık onları yaşaması gerekiyor. 1. ve 2. kitabında daha geçmişi anlatırken artık çok yakın zamanları anlatıyor. Genelde aşk hayatını, evlilik isteğini anlatırken dili o kadar rahat ve gerçekçi ki okumadan edemiyorsunuz. Yazdıkları değil yazım şekli bence en çok ilgi çeken şey oluyor. Çünkü kız erkek ilişkileri hakkında bir çok dizüstü edebiyatına ait kitap olmasına rağmen Pucca onların arasında ipi göğüslüyor...
Ay Hadi İnşallah isimli dördüncü günlüğünde, üçüncü kitabında şöyle bir başlangıç yaptığı Ceri ile evlilik yolunda ilerlemesini anlatıyor. Hemen kitabın başında aksiliklerle dolu bir evlilik teklifinin ardından yaşanan ayrılıklar, üzüntüler, kavgalar, araya giren insanlar derken yine 5. kitaba yol açan söylemeyeceğim bir sonla bitiyor...

Ben okurken yine keyif aldım ve beşincisi de çıksa yine alıp okuyacağım. İnsanın kafasını dağıtan ve belki bazen kendi hayatı hakkında düşündüren bir tarzı var yine. Dobra, eğlenceli, samimi, kurgusu güzel bir tarz...

Ancak bu sefer kitaba şüpheli yaklaşmama yol açan olaylar okudum. Sanki Pucca kendi yaptıklarının sadece kendini yansıtmasını istediği taraflarını okuyucuya gösteriyor. Bazen çok akıllı ve uyanıkken, bazen çok aptal ve şaşkın kızı oynuyor... Bazı olayların da gerçekliği kafama yatmadı nedense... Spoiler vermemek için örnek veremiyorum...

Sami Hazinses takma isimli bir dizüstü edebiyatı yazarının P*ç Güveysinden Hallice kitabını şurada yazmış ve röportajını eklemiştim. Orada Samı Hazinses in arkadaşı olan Pucca kendisine bazı şeyleri kurgulamasını ve öyle daha çok ilgi göreceğini söylemiş. Onu da duyunca Pucca nın bir çok şeyi kurguladığını düşünmeye başladım...

Olsun yine de eğlenceli, bir günde keyifle biten bir kitaptı... Dizüstü Edebiyatı nın olması gerektiği gibi...
Sevgiler



Kitap Tanıtımı:

"Ne anneler, ne eski sevgililer ne de etrafta dolanan s.tükler! Bu kez başaracam, bu kez o duvağı takcam! Hiçbir şey önüme engel olamayacak… Sen bile! Kaderimde yokmuş, falımda çıkmıyormuş, o adam bana göre değilmiş… Hiiiiiiiiiç anlamam, dinlemem, o adam buraya gelecek! Ayy hadi inşallah!"

"İskambil kâğıtlarından ev yapıyorum kendime Valeyi saklıyorum, Kızı kıskanıyorum, Asla hayaller kuruyorum. Hep birşeyler eksik kalıyor, sayılar başımı döndürüyor. Fal bakıyorum maça aramızı bozuyor, papaz kaçıyor. Ve ben kâğıttan evin içine bir türlü sığamıyorum…"

Bu kitabın okuyucularına bir uyarısı olsaydı, o da "Pucca bu, anılarını mutlaka okuyun ama sakın ola ilişkinizde uygulamayın!" olurdu… Sosyal Medyanın kraliçesi Pucca, 4. kitabı Ay Hadi İnşallahta yine kadın zekâsını, komikliğini, sinsiliğini, şaşkınlığını ve hani o bildiğimiz, "Ne onunla ne onsuz!" aşkı en yalın haliyle yazdı… İlk kitabından itibaren başına gelen her şeyi tüm samimiyetiyle anlatıp çoğu zaman, "Sanki beni anlatmışsın…" dedirten Puccanın günlüğünde bu kez en bilinen aşkı Ceri ile olan hikâyesini okuyacağız.

Her durumdan bir kavga çıkaran, her kavgada ayrılan, her ayrılıktan 10 dakika sonra barışan Pucca ve Ceriyi okurken, bakalım siz hangi tarafta yer alacaksınız?




Pucca :

İnternette Pucca olarak tanınan kişinin gerçekte adı Selen Işık’dır.İzmirli, Üniversiteyi Ankara’da okudu. Annesi ile babası kendisi küçükken boşanmışlar, 6-8 yaşına kadar annesiyle kaldıktan sonra üvey baba tacizi yüzünden kız kardeşiyle ile babasın yanına geçmişler. Üniversitede okurken küçük bir radyoda çalışmaya başlamış.

“Radyoda ‘sesli günlük’ tutuyordum. Başıma ne gelirse anlatıyordum, aldığım çizmeden, ev sahibimin zorbalıklarına, sevgilimden, ojelerime kadar. Sonra bir televizyon kanalına girdim, montaj falan derken her şeyin içinde buldum kendimi” diye anlatarak bu tür işlere nasıl başladığını söylüyor.

Twitter fenomeni Pucca, Eski sevgilisini rezil etmek için açtığı blogu ve Twitter hesabı ciddi bir takipçi sayısına ulaşıp olay olunca, kısa sürede 'Küçük Aptalın Büyük Dünyası' ve “ Ve Geri Kalan Her Şey” kitaplarıyla da en çok satanlar listesine girdi.

Kitabının imza gününde okuyucularıyla buluştu. Kitaplarında ve blogunda; eski sevgililerine, akrabalarına ve nefret ettiği kayınvalide adaylarına söylediği sözlerinden dolayı yüzünü her yerde Marilyn Monroe portreleriyle gizlemek zorunda kalan Pucca, gerçek kimliğini açıklamaktan bu kez çekinmedi.
Onunki aslında alışılmamış bir başarı hikâyesi. Pucca yani Selen Işık, kendi çapında bir edebiyat türü yarattı. 'Dizüstü' edebiyatı deyince, akla artık ilk Pucca geliyor. Özelliği belki de şu birkaç 'basit' kelimede yatıyor: Esprili, pervasız, içten, korkusuz, cazgır ve komik, yeni ve farklı daha doğrusu orijinal; türünün ilk örneği. Aslında o “Her kızın yaşadığı ama anlatamadığı şeyleri yazan kişi.”

Şu an sosyal paylaşım ağlarında 200 bin takipçisi olan Pucca’nın blogu ise Türkiye’de en fazla takipçisi olan kişisel blog.

Pucca aslında; Kör, sağır, küçük bir kız ve sevgilisinin peşinden sürekli onu öpmek için koşan, Koreli bir çizgi film kahramanıymış. Bir arkadaşı Selen Işık’a Pucca’nın oyuncağını hediye ettiğinden aşina adına ama asıl Pucca adını kullanmasının nedeni kendi ismiymiş. Twitter'da İngilizce karakterlerle asıl ismi Selen Işık'ı yazdığında ortaya çıkan tablo hiç te iyi değil. Bu yüzden Pucca adını kullanıyor.

Pucca’nın son sevgilisi, yine kendisi gibi bir ‘Twitter fenomeni’ olan Ceri Levis. Ya da gerçek ismiyle Ömür Özdemir.

2 yorum:

  1. Bende aynısını düşündüm. Pucca'nın son kitabı diğer kitaplarında olan samimiyeti kaybetmiş gibi. Hatta kısa kısa anlattığı hayatından hikayelerde birçok kitapta olan klişe anlatımlar dikkatimi çekti. Bence artık kendini anlatmaktan çok para kazanmaya odaklanmış. Okuyucular aptal değil ilk üç kitaptaki pucca çoktan ticari bir meta haline dönüşmüş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız için teşekkürler. Ben de serinin yeni kitabı çıkarsa tekrar okuyup okumamak konusunda kararsızım artık..

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...