25 Eylül 2013

Aşka Veda * Can Dündar

 Can Dündar ın bu kitabın daha yeni aldım sayılır. DnR ın 5 TL lik köşesinde bulup almadan duramadım. Aslında bu başlı başına bir kitap değil. Köşe yazılarından aşk ile ilgili olanları toplayıp belli bir giriş gelişme sonuç şeklinde sıralanması şeklinde gidiyor. O yüzden her bir yazı birbirinden bağımsız aşk yazıları...
Can Dündar ın filmlerini, köşe yazılarını, kitaplarını seviyorum. Kitaplarını diyorum ancak bundan önce okuduğum tek kitabı Lüsyen isimli eseriydi ve bayağı sevmiştim. Uzun uzun bir de yazısını yazmıştım. Şuradan ulaşabilirsiniz.
Dediğim gibi Dündar ın o naif ama bir o kadar iddialı kalemini seviyorum. Eğitimli, klasik bir erkek, aynı zamanda duygusal çizgisi beni yazılarında buluyor ve memnun oluyorum her seferinde... Bir de yazılarına her başladığımda sanki o klasik Dündar sesi bana eşlik ediyor:) 

Aşkla ilgili çeşitli yazılarından derleme bu kitabında aşkın zaman içinde nasıl anlam değiştirdiği, nasıl sığlaştığına değiniyor yazar... Ama dediğim gibi her yazı farklı zamanlarda farklı konular üzerinden işlenmiş. Tek ortak paydası aşkın yıpratıldığı bir zamana eleştiri...
Bu yazılar kimi zaman popstar Firdevs - Abidin aşkıyla, kimi zaman Sevgililer Günü, Fatmagül ün Suçu Ne Dizisi ya da bir üçüncü sayfa haberiyle ilgili... 
2012 de ilk baskısı yayımlanan kitabın çok daha eski yazılara dayandığını görebiliyorsunuz. Bu yüzden aslında zamane aşkları, zamane evlilikleri hakkında pek bilmediğimiz, okumadığımız şeyler söylemiyor yazar. Biraz da 'Bizim zamanımızda böyle miydi yahu!' kokusu var eleştirilerde:)
Ama Dündar tarzı, kalemi için okunabilecek, çok büyük beklentiler içine girilmeden sevilebilecek bir kitap Aşka Veda

Altını Çizdiklerim:


  • Aşk, yalnızca içerinden yıkılabilen bir kaledir. Sadece âşıkların birbirini yemesiyle yok olur.
  • Kendini fazlaca ciddiye almak, kalıcı bir iktidar sorunudur.
  • Asırlarca çiftleri alyans prangasına vuran ailenin bu kuşakta çözülmesi, yalnızlığın tadını almış bireyler yarattı. Lakin bunun da bir hayatı başkasıyla paylaşmaktan daha kolay olmadığı gibi daha cazip de olmadığı anlaşıldı.
Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...