23 Ağustos 2013

P*ç Güveysinden Hallice * Sami Hazinses

Dizüstü edebiyatı merakım aslında Pucca yla başladı ve 3 kitabını da okudum. Hepsi de inanılmaz eğlenceli ve kolay okunan kitaplardı. Bu sebeple aslında her çıkan dizüstü edebiyatı kitabını takip etmesem de bu sefer bir erkek fenomenin kitabını okumak istedim. 
Kitabın ismi ve kapağı ilgimi çekti ve denemek istedim. Bu kitabı şurada bahsettiğim takas sonucu almıştım.
P*ç Güveysinden Hallice nin yazarı Sami Hazinses takma adındaki gerçek ismi Aras Öztürk Çolak olan bir twitter fenomeni... Twitter hesabı ise şurada. Ben bu adamın çok sıkı takipçisi değildim açıkcası. Kitabıyla beraber tanıştım desem aşağı yukarı doğru olur...
Kitap son derece güzel başlıyor. Kitap okurken öyle sesli gülme adetim pek yoktur ama kimi yerlerde bayağı bayağı güldüm:) Hem ukala hem naif bir tarzı var. Bazı tespitleri çok zekice bazıları ise bayat espri niteliğinde:)

Kitap ne mi anlatıyor? Bekar bir adamın kızlarla olan maceraları diyebiliriz...Bir adamın günlük hayatı işte...Aynı Pucca tarzı ama bu sefer erkek versiyonu... 
E erkek versiyonu olduğu için o kadar karmaşık ve derinlikli bir anlatımı yok:) Ama yine de kitabı okumaya başladıktan sonra yazarın diğer kitaplarını da okuyayım dedim. Ancak sonlara doğru maalesef bu isteğim kayboldu... Bir aşk acısı moduna girip ergen seviyesine inince çok çocuksu buldum ve artık kitap benim için eğlendiriciliğini kaybetti. Hani bazı kitaplar vardır sıkıcı başlar gittikçe açılır ve şahane bir sonla biter... Kitabı bitirdiğinizde o baştaki sıkıcılığı hatırlamazsınız ve kitabı çok seversiniz ya. İşte bu kitapta bu durumun tam tersi var. Derinlikli, esprili, zekice yazılmış cümlelerle başlayan kitap sonlara doğru basitleşmeye, zevksizleşmeye başlıyor. O yüzden yazarın kitaplarını tekrar okumayı düşünmüyorum ama başka sanal alem fenomenlerinin kitaplarını arada bir okumayı düşünüyorum eğlenmek için:)


Altını Çizdiklerim

  • Her ne kadar sevmiyor gibi görünse de, her erkek peşinde dolaşan, darlayan bir kız olsun isterdi.
  • Kadınlar, doğuştan sofra kurallarını bilerek doğarken; erkekler, bunları sadece yeni bir kadınla tanıştıklarında hatırlarlar.
  • Misafirlikte sıçıp da sifonu çekince bir türlü gitmek bilmeyen bok gibidir eski sevgili. Varlığını inkar edemediğin ama görmek dahi istemediğin bir durumdur.
  • Bizden büyük kuşaklarla anlaşmaya çalışmak, hiç yabancı dil bilmeden turiste yol tarif etmekten daha zordur.
Sami Hazinses i daha yakından tanımak isterseniz röportajını izleyebilirsiniz.



Sevgiler

2 yorum:

  1. Merhabalar;
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    577. takipçiniz benim.
    Bu arada çok hoş bir çekilişim var, muhakkak beklerim :)
    Sevgiler
    http://http://whiteglaze.blogspot.com/2013/08/beyaz-srn-buyuk-cekilisi.html

    YanıtlaSil
  2. insan aşık olduğunda otomatik olarak ergenleşmeye başlıyor zaten :) her aşık bir ergendir ve bunu yaşadığı aşk acısıyla ortaya çıkarır. ergen davranışları sergilemeye başlar elinde olmadan. o yüzden ben bütünlüğü sağladığını düşünüyorum. aynı tepkileri biz de verdik, veriyoruz. malesef, çok aptalca olduğunu kabul ede ede :)

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...