15 Nisan 2013

Ölü Ruhlar Ormanı * Jean- Christopher Grangé


Elimdeki arkadaşlarımın verdiği birden fazla Grangé kitabımın sonuncusunu bu kitapla getirmiş oldum. Aslında değişik yazarlardan kitap okumayı sevdiğim  ve bu yazarı daha önce okuduğum için,bu kitaba bir türlü elim gitmiyordu. Yorumlarında da diğer kitapları kadar güzel olmadığı ve kötü adamı tahmin ettiklerini söylüyorlardı. Elime geçen kitabı okumadan başkasına verememe takıntım olduğu için okumaya karar verdim. Ve iyi ki yapmışım. Bazen yorumlar abartılı olabiliyor onu anladım:)
Grangé ı daha önce okuduysanız zaten tarzını biliyorsunuzdur.Yazar, cinayetler işlenen ama polisiye tarzından uzak gerilim türünde eserler veriyor. Ancak kitabın her sayfasında kan gölünden daha çok; derinlemesine incelenen hayatlar, ayrıntılarıyla yansıtılan mekanlar ve mutlaka bir kaç bilim dalından bilgi demetleri buluyorsunuz. Bu yönlerden yazarın gerçekten bir kitabı yazarken uzun ve yorucu günler geçirdiğini tahmin edebiliyorum... Kafadan aşk hikayeleri uydurulmasından da bu şekilde üzerinde çalışılan kitapların yazarlarına saygım büyük oluyor doğrusu...

Aslında diğer okuduğum kitaplarından farklı olarak bu sefer karakter üzerinde daha ayrıntıya girmiş yazar. Yani cinayetleri araştıran bir sorgu hakiminin sadece olaylarla olan bağlantısı üzerinde durmak yerine, onun yalnız bir kadın tarafını da sanki bir kadın gözünden bakmış gibi iyi yansıtmış bence. Bu kadının mutlu sona ulaşmasını da bir erkeğe bağlamamış olması beni çok memnun etti açıkcası...
Yorumların aksine ben sonunu tahmin edemedim... Doğrusu tahmin eder gibi oldum ama yazar beni kandırdı:) Bu bakımdan benim için sağlam ve sürprizli biten bir kitaptı. 
Ha şunu söylemeden de geçemeyeceğim... Ben bu kitabı 35 günde bitirdim ve hepsi kitabın suçu olmasa da sık sık sıkıldığım doğrudur. Çünkü cinayetlerin çözülmesini kitap boyunca beklemek zaten sabır gerektiriyor, bir de  ayrıntılı tıbbi, antropolojik bilgilerin uzadıkça uzaması beni sıktı açıkcası. Ancak bütün bu ayrıntılarla cinayetler arasında bağlantıların teker teker kurulmuş olması da yazarın zekasına ve uğraşına hayran bırakmadı değil...
Grangé okumadıysanız bence bir denemelisiniz...Ama belki bu kitap ilk seçeneğiniz olmamalı...


Sevgiler

3 yorum:

  1. Selam, sizi yeni keşfettim :)))Grange'in birçok kitabını okudum. Son iki tane kalmıştı,bu da onlardan biri.(Diğeri de sisle gelen yolcu zaten) Yeni aldım. Şimdi tereddüte girdim. En azından biraz bekletebilirim sanırım. Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma. Sisle Gelen Yolcu yu ben de merak ediyorum yorumlarınızı beklerim ..Sevgiler

      Sil
  2. Ben bayildim bu romana

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...