20 Eylül 2012

Aşkım Benim ( Bel Ami ) / Film

Afişinde Uma Thurman ı görünce filmi merak ettim bir de Alacakaranlık tan tanıdığımız Robert Pattinson un başka bir filmde nasıl rol aldığını görmek istedim doğrusu. Film, Guy de Maupassant'ın Güzel Dost adlı romanından filme uyarlanmış. 1 saat 42 dakika süren filmin konusu ise şöyle:
Georges Duroy (Robert Pattinson), beş parasız ama yakışıklı, bekar ve oldukça çekici bir askerdir. Yoksul hayatından kurtulup zengin Paris sosyetesi içine girmeye kararlı olan Duroy, bunun en kolay biçimde asilzadelerin eşlerini baştan çıkartarak mümkün olduğunu keşfeder. Başta kendisini himayesine alanların eşleri olmak üzere genç yaşlı çıkarı olan tüm kadınları 'mutlu eder'. Fakat içlerinden birini Clotilde de Marelle diğerlerinden daha farklı sevecektir...

Başrollerinde Alacakaranlık serisiyle dünya çapında genç kızların sevgilisi olan Robert Pattinson'ı seyrettiğimiz filmin entrikacı ama bir o kadar da yalnız Paris kadınlarını ise Uma Thurman, Christina Ricci ve Kristin Scott Thomas canlandırıyor. 19yy. sonunda yaşamış en ünlü öykücülerden Guy de Maupassant’ın kaleme aldığı Bel Ami adlı romandan senarist Rachel Bennette tarafından beyazperdeye aktarılan film soyluların dünyasına geçmek için güçlü kadınların duygusal zaaflarını kullanan bir adamın hikayesini ve dönemin yaşayış tarzını aktarıyor...
Aslında çarpıcı bir hikayesi var filmin. Fakirlikten kurtulmaya çalışan Duroy bir anda hükümeti yıkmaya çalışan gazetecilerin ve onların eşlerinin oyunlarıyla kendini kullanılmış hissediyor ve hırsıyla içindeki kötülükleri ortaya çıkarıyor ve yükselişe doğru geçiyor. Ancak özellikle filmin başlarında sırf Alacakaranlık tan ünlü olduğu için filme dahil olmuş olduğunu anlaşılan Pattinson un sürekli gösterilmesi artık bıkkınlık getiriyor. Fakir ve bakımsız halleri uyuşturucu bağımlısı gibi görünüyordu bir ara yağlı perçemlerine bakmaktan kusacaktım artık. O kadar çok sahnesi vardı ki Uma Thurman , Kristin Scott Thomas gibi oyuncular neredeyse figuran olacaktı. Neyse ki hikayenin sonlarına doğru durumlar toparlandı. Ayrıca Pattinson u seyrederken Alacakaranlık taki rolünden bambaşka bir adam göremedim doğrusu. Kimi zaman oldukça fazla Edward Collen ı hatırlatıyordu duygusal değişimleri. Bu yönlerden çok başarılı olduğunu söyleyemeyeceğim. Belki daha usta bir oyuncu olsaydı yerine daha güzel olabilirdi film.
Bunu dışında dönemde erkeklerin kadınlara üstünlüğü ve kadınları yalnız bırakmasına karşılık kadınların alttan alta kendi planlarını işletmeleri filmin en çarpıcı yanlarından. Kocasından ilgi görmeyen yaşça olgun bir kadının Duroy a aşık olması ancak eşine sadık kalarak gücünü koruması ancak daha sonra teslim olmasıyla nasıl acınacak bir hale düştüğünü de görmek ayrıca çarpıcıydı. Genel olarak insanın paraya güce karşı doyumsuzluğu da oldukça güzel işlenmiş diyebilirim.Filmi seyrederken de hakikaten o dönemlerde olduğunuzu hissedebiliyorsunuz kıyafetler mekanlar muntazamdı.Hikaye gerçekten güzel olsa da daha iyi çekilebilseydi seyretmeye doyum olmazdı...
Imdb Puanı : 5.4 / 10
Benim Puanım : 6.5/ 10
İyi Seyirler


2 yorum:

  1. Robert'a rağmen izleyip begenmedigim bir film.Sonuna kadar izledim ama bana göre kötünün ötesinde bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Robert a rağmen beğendim:) çok kötü gelmedi bana ama iyi de sayılmaz.

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...