24 Ağustos 2012

Sherlock Holmes ve Sherlock Holmes Gölge Oyunları (Sherlock Holmes, Sherlock Holmes A Game Of Shadows) / Film

Sherlock Holmes 2 filmini daha doğrusu Gölge Oyunları nı seyretmeye başladım ancak ilk filmin üzerinden çok geçtiğini fark edince hadi önce onu seyredeyim dedim iyi ki dedim çünkü çoğunu unutmuşum doğrusu.
Hem de böylelikle ikisini karşılaştırmam daha sağlıklı olacak sanırım.
İlk filmde Doktor ve Sherlock bir maceraya katılmak zorunda kalırlar. Özellikle Doktor evlenmek üzere olduğundan artık bu işleri bırakmak istemektedir ancak Sherlock dostunun yanında kalmasını ister.
Kötü adamın planlarını bozma çabaları son hızıyla devam eder ve amaçlarına ulaşırlar. Bu planlar Dünya yı ele geçirmek şöyle dursun biraz Cumartesi gündüz filmleri tadında yani biraz çocuksa gelse de bana izlettiriyor kendini. Ayrıca Robert Downey Jr ( Sherlock Holmes) ve Jude Law ( Doktor) ın performansları şahane. Kıyafetler binalar ayrıca izlenesi. 

Gerçek Sherlock Holmes hikayelerini henüz okumadım ama eleştirmenler filmin gerçek Holmes la alakası olmadığını düşünüyorlar. Olsun ben sevdim bu Holmes u:) Asosyal, takıntılı, dağınık, biraz sorunlu, ama oldukça zeki, ayrıntı düşkünü bir karakter. Doktor ise düzenli, şık giyinen, sosyal, zeki, bir kariyeri olan, bir kadınla hayat kurma arzusunda, Holmes u dağıldığında toparlayan bir karakter. Bu karakterleri neden yazdın derseniz ikinci filmde biraz değişikliğe uğratmışlar bu karakterleri...
Bir problemi çözme safhaları film boyunca tek tek anlatılmıyor filmin en sonunda ortaya çıkıyor Holmes un zekası ve filmi tekrar izleme ihtiyacı duyuyorsunuz. Ben de öyle yaptım:) 2 saat 14 dk süren filmde sıkılmamış olmam da filmin izlenesi olduğunun bir göstergesi.Imdb puanı : 7.4/ 10.
 Fragmanı da şöyle:





Birinci filmde ikinci filmin geleceği belirtilmişti. Böyle baştan planlanan serileri seviyorum yoksa tuttukça dizi filmi gibi bir tane daha bir tane daha çekilen filmlerin ne konusu kalıyor ne orjinalliği. Birinci filmde bütün olayların arkasında olan büyük kötü adam sonunda ortaya çıktı ve bu kez Sherlock Holmes un işi daha zor çünkü bu kötü adam da Holmes kadar zeki ve ayrıntıcı. Bakalım alt edebilecek mi? Sonu çok sürpriz bir biçimde bittiği ve izlemenizi istediğim için en ufak bir ayrıntı vermek istemiyorum doğrusu.
Hikayesi ilkine göre daha gerçekçi ve başarılıydı bence. İlkinde Holmes u tanıtan ayrıntılara önem verdiğini anlamamıza yarayan özellikle dövüş sahnelerindeki planlamaları bu filmde de olsa da tekrara gidilmemiş aslında. Bu yönden aa yine mi diye sıkılacağınız şeyler yoktu. 
Ayrıca bu sefer daha zorlu bir düşman olması da merak unsurunu daha arttırıyor doğrusu.Holmes la kötü adamın hem birbirlerini alt edecek planlarını konuşup hem bir yandan  satranç hamlelerini oyun tahtasını bırakıp kendi akıllarındaki satranç tahtası üzerinde yapması etkileyiciydi. Yani bu sefer Holmes dan korkmayıp onun zekasıyla karşılaşmaktan ve yarışmaktan zevk alan bir kötü adam var filmde.
Ayrıca bu filmde daha çok aksiyon daha çok dövüş sahnesi var ilkine göre. Başarılı mı başarılı. Özellikle şu saniyede bilmem kaç kare çeken kameralarla olağanüstü yavaş çekimler oldukça etkileyici. Ancak bir düzine asker bir keskin nişancı ve bir dünya silah tan ormana doğru silahsız koşarak yakalanmadan kaçmaları inandırıcı gelmedi doğrusu. Ancak o sahnelerdeki yavaş çekimler izlenmeye değerdi. 
Karakterler bakımından da sanki değişiklikler olmuştu bu filmde. O dağınık başına buyruk biraz melankolik Holmes bu filmde daha sağlam daha karizmatik daha iyi giyinen Doktor un karakterine yakın bir duruş sergilemişti. Ve ilkine nazaran daha ön planda ve daha çok konuşuyordu. Ben açıkcası ilkindeki biraz içine kapanık biraz melankolik bir tek doktor u kendine dost bilen halini daha çok beğendim.
Ama bu filmle daha çok uğraşılmış açıkcası kıyafetler yina şahaneydi ancak mekanlar çoğalmıştı ve hepsi birbirinden şahaneydi. İzlerken Türk filmleri neden böyle değil diye hayıflanmadım değil. 
2 saat 8 dakika süren bu film de kesinlikle sıkıcı değildi. Düşünüyorum da sanki ben bu filmi daha çok beğendim Holmes taki ufak tefek değişiklikler dışında. Imdb puanı: 7.5 /10. Bu da fragmanı:





7 yorum:

  1. Bende ilkini daha çok sevmiştim canım. Ama ikiside favorimdir. İzlemeyen varsa muhakkak izlesin. Harika bir yapıt çıkartmışlar, çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  2. enteresan (ki enteresan benim için sevimli de) bir tip..Ve iki filmi de beğendim ben:)

    YanıtlaSil
  3. Robert Downey Jr. 'ın Sherlock Holmes rolünü gayet güzel ve sevimli oynamış.Her iki film de çok iyiydi.Ben de 2. yi daha çok sevmiştim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Robert Downey zaten hangi rolun hakkını veremiyor ki:)

      Sil
  4. Merhaba,

    Blog yazarlarını da yakından ilgilendirdiğini düşündüğümüz e-kitap anketimize katılmaya sizleri de davet ediyorum. Anketimizde blog yazarlarına özel sorduğumuz var. Sadece 45 saniye gibi kısa bir zamanı alacak olan e-Kitap anketimize katılın! Anketin sonunda e-kitap hediyeniz mailinize gelsin.

    Anket link adresi: http://dbookmarks.com/redirect_9886/anket-mail/
     

    Necip Erhan Üzümcü
    DBOOKMARKS
    http://dbookmarksblog.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...