17 Ağustos 2012

Mavi Elbiseli Şeytan * Walter Mosley / Kitap

DnR dan aldığım kitaplardan Mavi Elbiseli Şeytan. 1998 yılında basılmış bu yüzden eski bir kitap diyebiliriz. Kitabın bilgisi için arka kapağını paylaşacağım sizinle çünkü kitabın konusunu güzel anlatmış:
Yıl 1948; yer Los Angeles; kahramanımız Easy Rawlins: Savaşa katılmış, son işinden kovulmuş, genç bir zenci. Bir ev sahibi olabilmek için bankadan aldığı kredinin ödeme günü hızla yaklaşıyor; çaresiz kalan Easy, sarışın bir şarkıcıyı arama görevini üstleniyor. Bu karışık, ürkütücü kentte arayışını sürdürürken, en büyük yardımcısı, Ölümcül Mouse. Birlikte karanlık sokakları arşınlıyor, zaman zaman eğlendirici, ama çoğunlukla korkutucu, kesinlikle beklenmedik olaylarla karşılaşıyorlar. Şu anda New York´ta yaşayan, yazarlık, bilgisayar programcılığı ve çömlekçilik yapan, 1952 doğumlu Walter Mosley´in yalın, ama doyurucu; akıcı, ama gergin üslubunda pek az yazarın ulaşabildiği o özel, müzikal ritmi duyabiliyoruz; Mavi Elbiseli Şeytan şaşırtıcı, sarsıcı bir roman. Amerikan polisiye yazınına yeni kazandırdığı zeki, komik ve duyarlı kahramanın ağzından, siyah ile beyaz dünya arasındaki uzaklığı abartısız ancak çarpıcı bir dille vurguluyor. Mavi Elbiseli Şeytan´ı hiç bitmemesini dileyerek, bir oturuşta okudum,' diyor ünlü edebiyat eleştirmeni Jonathan Kellerman.

 Evet bir solukta okuyacağınız bir roman. Özellikle zencilerin beyazlar karşısındaki mağduriyeti dikkat çekici. Ancak eski bir Amerikan filmi tadında  kirli işlerle uğraşan adamlar hikayesinden öteye gitmiyor kitap. Mafya kitaplarını filmlerini pek sevmeyen biri olarak bu kitabın çok ilgimi çektiğini söyleyemem.
 Yine Amerikan yazarlarının o köşeli düz anlatımı ve filmlerden alıştığımız " Hey ahbap bak sana ne diyeceğim şimdi o elindeki silahı bırak"tarzındaki diyaloglar kimi zaman sıkıcı olabiliyor. 
Ayrıca bu kitabın filmi kendisinden daha meşhur anladığım kadarıyla eğer rastlarsanız "Devil In Blue Dress" ismiyle filmi izleyin derim ben. Denzel Washington oynuyormuş. Yoksa bu kitabı mutlaka okumalısınız diye birşey iddia etmiyorum:)
Bu okuduğum kitapla beraber DnR ın kampanyasından 4 kitap okumuş oldum ve bir daha bu kampanyada kitap alacağımı sanmıyorum. Okuduğum kitaplar arasında (Fanfan , Sonsuza Kadar, Mavi Elbiseli Şeytan , Son Perde) okunmaya değer olan Son Perde vardı. 4'te 1 iyi bir sayı değil bence o yüzden vazgeçtim o sevdadan. İyisi mi bildiğimiz kitaplara dönmek:)





































2 yorum:

  1. Ben de D&R alışverişimden almış olduğum; Sarı Yağmur, Başka Bir Şey Düşünüyorum ve Kedi Gülüşü'nü okudum. Sarı Yağmur çok karamsar bir kitaptı ve ruh halimin son zamanlardaki durumuna hiç iyi gelmedi o yüzden. Kedi Gülüşü'nü çok severek okudum. Başka Bir Şey Düşünüyorum da akıcı ve anlatımı güzel bir kitaptı.
    Ama D&R'dan epeyce kitap aldım, ben de merak ediyorum acaba diğerleri nasıl çıkacak diye:)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizin seçtiklerinizin çoğu güzel çıkar.benimkilerin durumu buydu:) Bir kitap kaldı elimde bakalım o nasıl :)
      Sevgiler

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...