4 Ağustos 2012

Kitap Alışverişi İçin En Uygun İnternet Sitelerini Araştırdım

       O kadar çok kitap satan internet sitesi var ki insan fırsatları değerlendirmek istiyor doğrusu. Bir kitap alırken hangi site daha avantajlı hangi sitenin kargo ücreti yok teker teker bakmak gerekiyor. Bu yüzden ben iki kitap seçtim ve bunların fiyatlarını her siteden aldım. Bir de kargo ücretlerini karşılaştırdım. Belki yardımcı olur. 
Seçtiğim kitaplardan biri şu an çok satanlardan ve benim de almak istediğim Sultanı Öldürmek - Ahmet Ümit. Diğer kitap ise yine almak istediğim ancak şu an çok satanlar listesinde olmayan kitaplardan Saatleri Ayarlama Ensitüsü - Ahmet Hamdi Tanpınar. Kitaplardan birini daha eski kitaplardan seçtim ki bazı sitelerde çok satan kitaplarda bolca indirim yapılmasına rağmen diğer kitaplarda o kadar büyük indirimler olmuyor ve bunu karşılaştırmak istedim. Geçelim listemize:
               


                       Sultanı Öldürmek ( Etiket Fiyatı 20 TL)       Saatleri Ayarlama Enstitüsü ( Etiket Fiyatı 19 TL) Arkadaşkitabevi                                              16.50                                                                         15.68
D&R                                                               14.99                                                                        13.99
Dünya Kitap                                                    14.60                                                                        15.20
Ençoksatanlar                                                       20                                                                         19      
Evekitap                                                          14.90                                                                        13.50
Hepsiburada                                                         20                                                                        16.72
İdeefixe                                                                17                                                                         16.15
İlknokta                                                                15                                                                        15.20
İmge                                                                     15                                                                        16.15
Kabalcı                                                                 15                                                                        13.30
Kitapambarı                                                     14.40                                                                       14.63
Kitapnoktası                                                         15                                                                         15.20
Kitapvekitap                                                         15                                                                         13.30
Kitapyurdu                                                           15                                                                         15.96
Limonkitap                                                           14                                                                         15.20
Maxkitap                                                         14.40                                                                        15.58
Mephisto                                                         15.40                                                                         15.77
Netkitap                                                               16                                                                         15.20
Okuoku                                                           14.80                                                                         15.20
Pandora                                                                16                                                                         15.20
Remzi                                                                    20                                                                        yok
Yenisayfa                                                              14              10.50 (ancak bu baskı farklı normal fiyatı 14)


KARGO ÜCRETLERİ

Arkadaşkitabevi    50 TL üzeri alışverişte kargo bedava
D&R                     25 TL üzeri alışverişte kargo bedava  ve  3.5 tl sabit kargo ücreti                       
Dünya Kitap          Herhangi bir kargo kampanyası yok 
Ençoksatanlar        Herhangi bir kargo kampanyası yok                
Evekitap                50 TL üzeri alışverişte kargo bedava        
Hepsiburada          30 TL üzeri alışverişte kargo bedava ve kargo ödeyen kitaplar var  
İdeefixe                 150 TL üzeri alışverişte kargo bedava              
İlknokta                 Kargo ödeyen kitaplar var
İmge                      Herhangi bir kargo kampanyası yok (site kullanımı kötü)      
Kabalcı                 100 TL üzeri alışverişlerde kargo bedava ve kargo ödeyen kitaplar var 
Kitapambarı           3.99 TL sabit kargo ücreti
Kitapnoktası          75 TL üzeri alışverişte kargo bedava
Kitapvekitap          100 TL üzeri alışverişte kargo bedava  
Kitapyurdu            Kargo ödeyen kitaplar var
Limonkitap            60 TL üzeri alışverişte kargo bedava
Maxkitap               75 TL üzeri alışverişte kargo bedava ve 4.90 tl sabit kargo ücreti 
Mephisto              Herhangi bir kargo kampanyası yok (site kullanımı kötü)
Netkitap               100 TL üzeri alışverişlerde kargo bedava 
Okuoku                 75 TL üzeri alışverişte kargo bedava                   
Pandora                90 TL üzeri alışvetişte kargo bedava        
Remzi                    Herhangi bir kargo kampanyası yok (site kullanımı kötü)     
Yenisayfa               75 TL  üzeri alışverişte kargo bedava ve kargo ödeyen kitaplar var.                                                
  Buna Göre Toplamda En Az  Fiyat Veren İlk 5 Site:

1) Yeni Sayfa 
2) Kabalcı
3) Kitapvekitap
4) Evekitap
5) D&R


En Uygun Kargo Ücretleri Olan İlk 5 Site

1) D&R
2) Kitapambarı
3) Maxkitap
4) Hepsiburada
5) Evekitap

Bu yarışı kazanan siteler ise:
D&R ve Evekitap...
D&R ın sitesini pek beğenmediğim için çekici gelip alışveriş yapmadım ama artık seçeneklerim arasında olacaktır. Evekitap ise yeni açılan bir site ve gerek internette gerek bloglar aracılığıyla bol bol reklamlarını yapıyorlar. Ben onun sitesini kitap alma açısından çok iştah açıcı ve kullanıcı dostu buluyorum doğrusu... Bir denemekte fayda var.

Ayrıca indirimli kitap setleriyle aklımı çelen Okuoku , 3.99 TL lik sabit kargo ücretiyle yeni keşfettiğim Kitapambarı, birçok indirimli kitap bulabileceğiniz ve 4.90 sabit kargo ücretiolan sitesiyle Maxkitap siteleri de diğer beğendiğim sitelerden oldu bu araştırmada... Kabalcı hariç diğer İmge, Remzi gibi kitapevleri internet alışverişi konusunda sınıfta kaldılar. Onlarınki daha çok dükkanlarının reklamını yapmak amacıyla kurulmuş siteler. Ben kitapyurdu ndan alışveriş ediyordum ama gerek fiyatları gerek kargo ücreti konusunda müşteri memnuniyeti bakımından diğer sitelere kıyasla artık gerilerde kalmaya başlamışlar.
Seçeneklerimi, fikirlerimi sundum seçim artık sizin:)
İyi alışverişler iyi okumalar...


  

47 yorum:

  1. çok güzel bir inceleme olmuş.
    teşekkürler :)
    D&R ve okuoku kullanıyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D&R dan hiç alışveriş yapmamıştım ne bileyim sitesi çekmiyordu belki ama iyi oldu bu araştırmayı yaptıgım artık orayı da kullanırım. okuoku da hoşuma gidiyor hatta en uygun fiyatlı orası diye biliyordum ama daha iyileri varmış

      Sil
    2. aa ciddi misin :O
      ben D&R'ı çok beğenirim.
      Bir ara 4 tl kitaplar* listesi vardı ki oy oy :)
      Okuoku az daha ucuz oluyor bazı kitaplarda (kuruş hesabı) ama genelde D&R diyorum :)

      Sil
    3. bilmiyorum daha şatafatlı renkli siteler hoşuma gidiyor galiba kitap konusunda

      Sil
  2. Fiyat ve güvenirlik karşılaştırması yaptığında en ideali bence D&R.
    Daha uygun fiyat verenler olsa bile her siteye güvenemiyorsun haliyle. 25 tl üstüne kargo kampanyası da beni başladı sanırım, iki üç gün önce sipariş verirken fark edip nasıl mutlu oldum anlatamam:)
    Eskiden hep kitapyurdu'ndan alırdım, ama artık hem kitapları pahalı hem kargosu nedense..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kitapyurdu artık pahalı kalıyor eskiden çok daha ucuzdu. evekitap da yeni bir site ben onun sitesini çok beğendim. büyük büyük kitapları görünce alası geliyor insanın.

      Sil
  3. Ben okuoku ve kitap yurdun'dan alışveriş yapıyorumm okuoku'da neredeyse her gün indirimli kitaplar oluyor ama o indirimi de kargo ücretiyle kapatıyorlar :( bir kaç kere sırf kargo ücreti ödemeyeyimm diye kargo ücreti ödeyen kitaplar aldımm :) denk de geliyordu hanii :)) Ki,tap yurdun'dan ilk siparişimi verdiğim içi vazgeçemedimm :)) D&R'dan da aldığım oldu o da Dex'in kampanyası vardı diye almştım :)) ama D&R gerçekten ucuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapambarı nın kargo ücreti de oldukça düşük. hiç görmemiştim o siteyi

      Sil
  4. Ne güzel bir inceleme bu böyle. Henüz internetten alışveriş yapmaya başlamadım ama olurdu işim düşerse bu yazın hep aklımda olacak. Çok teşekkürler.^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de böyle bir karşılaştırma durumu bulamadım internette bari kendim yapayım dedim. yararlı olduysa ne mutlu bana

      Sil
  5. D&R benimde favorim. hem kitapların basım kalitesi çok güzel hem de her güne farklı indirimleri de oluyor. İstediğim kitabı indirimde yakalarsam da süper oluyo tabi. :)

    YanıtlaSil
  6. iadeyi ziyarete geldim.çok güzel bir araştırma yapmışsınız.çok sağolun.bende sizi izlemeye aldım.

    YanıtlaSil
  7. karşılaştırma yapmanız güzel olmuş.Sayenizde bilgi edindim.D&R da hergün değişik indirimler olması bence çok güzel. Baskı kaliteside iyi D&R'ı tavsiye ederim.Diğer siteleride bakıcam bundan sora teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. ben internette de kitabevi olarak da hep d&r'dan alıyorum kitaplarımı ama güzel bir araştırma olmuş :)
    bu arada saatleri ayarlama enstitüsünü mutlaka okumanı tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz greta ne zamandır uğramıyordunuz. almak istediğim kitaplar arasında zaten saatleri ayarlama enstitüsü. her zaman beklerim

      Sil
  9. Güzel bir inceleme olmuş ben de benzeri bir araştırma buldum: http://www.scoop.it/t/kitap-satis-siteleri burada siz de varsınız:)

    Ayrıca o liste her yayınevinin kendi kitabına daha çok indirim yaptığını söylüyor. Örneğin Kabalcı kendi sitesinde kendi yayınlarına daha çok indirim yapar bu çok doğal ayrıca yeni çıkan siteler de var www.arkadas.com.tr (Sultan...: 16,50 Saatleri...: 15,68) bence eklemelisiniz listeyi ara ara güncellerseniz çalışmanızın daha çok insana fayda getireceğine inanıyorum.

    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim siteye bu yazıyı da koymuşsunuz tşkler. indirimleri takip etmek güzel oluyor gerçekten mesela açlık oyunları serisi kitapları 33 TL idi geçen okuoku da. istediğiniz belli bir kitap varsa indirimleri kovalamak zevkli oluyor. ama benim amacım 3-5 kitap almak istiyorsanız ve kitaplar belli değilse göz atmak için önce hangi sitelere bakmak lazım onu öğrenmek istedim. Tavsiyenize uyup güncellemeye çalışacağım ara ara. teşekkürler yorumunuz için

      Sil
  10. Sultanı Öldürmek benim de almak istediğim kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ümit in kitaplarının ciltlerini o kadar beğeniyorum ki hepsini alıp sıra sıra dizmek geliyor insanın içinden:)

      Sil
    2. sultanı öldürmek çok güzeldir yeni bitirdim kitabı herkese tavsiye ederim ayrıca blogunu takip edeceğim ve bu kitap alışveriş sitelerinin incelemesi hoş olmuş henüz internetten alışveriş yapmadım ama benim için çok iyi oldu ki arıyorum tam olarak emin olduğum bir yer olursa ki D&R dediniz orayı düşünüyorum alışveriş yapmak için

      Sil
    3. kesinlikle okunması gereken bir kitap tarihi seviyorsanız

      Sil
    4. Teşekkürler. Beğenmenize sevindim. Son kitap alışverişimde burada olmayan bir siteyi kullandım. Buradan bakabilirsiniz: http://blogumabandim.blogspot.com/2012/11/kitap-sihirbaz-ndan-kitap-alsverisim.html

      Sil
  11. Faydalı bir araştırma olmuş..Ben de kitap yurdundan alışveriş yapıyordum ama, bu araştırmadan kesinlikle yararlanacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim. başka siteleri de keşfetmek alışverişinize keyif katar umarım

      Sil
  12. Yıllardır d&r kullanırım ve çok memnunum.Geçen hafta evekitap adresinden sipariş verdim henüz gelmedi, merak ediyorum kitapları nasıl kargolama yapıp göndercekler.Tabi evekitap adresinin taksit yapmaması, beni sonra ki alışverişim için caydırdı açıkçası.Çünkü alınca abartan cinsten oluyorum.Bu arada hepsiburada.com'a bakın derim, arada inanılmaz kampanyaları oluyor.Almak istediğim kitapları 10,99 gibi fiyata düştüğünü görünce çok şaşırmıştım.Meğerse bazı günlerde anlaştığı yayınevlerinin kitaplarını %50'ye kadar düşürüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a öyle mi evekitap ın taksit yapmadığını bilmiyordum doğrusu. kargonuz gelince buraya yorumlarınızı yazarsanız memnun olurum. yeni bir site olduğu için pek kimse bilmiyor orayı. açıkcası ben de oradan alışveriş yapmayı düşünüyordum ama taksit olmaması bir olumsuzluk. evet hepsiburada da indirimler ve kargo bedava kitaplar fazlasıyla oluyor. takip etmek lazım. tşkler

      Sil
    2. Tamam gelince haber vereceğim.Okuoku.com'u merak ediyorum, sizin bilginiz varsa, paylaşırsanız sevinirim.

      Sil
    3. bekliyorum..okuoku dan alışveriş yapmadım ama yapanların çok memnun olduklarını duydum. orada da şahane indirimler olabiliyor. oraya da bir göz atın bence

      Sil
  13. süper bir araştırma olmuş,ellerine sağlık..Bende kitapyurduyla başladım diye bi türlü vazgeçemiyorum alışkanlığımdan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim. ben de öyleydim ama aslına bakarsanız BeyazKitaplık a yapılan terbiyesizlikten (http://beyazkitaplik.blogspot.com/2012/07/kitapyurducomun-emegi-yok-saymas.html) sonra ve toplanan puanları kullanırken yaşanılan sorunları duyunca başka bir site bulsam mı diye araştırırken çok daha iyi sitelere rastgeldim. siz de bir deneyebilirsiniz.

      Sil
  14. Bilgilendirdiğin için teşekkürler, nedense D&R 'da gezinmek daha cazip geliyor bana.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Kargo ücreti ödeyen kitaplar genelde kimsenin dönüp bakmadığı kitaplardan seçiliyor. Mesela akvaryum, kumsaati gibi 'dandik' çevirilerle dünya klasiklerini ucuza kotaran yayınevlerinin kitaplarını sunuyorlar.

    *Kitapyurdunu yıllar önce bıraktım.Hem fiyatları uyufun değil hem de kargo ücreti konusunda adamakıllı bir kampanyası yok.
    * D&R 'dan düzenli olarak alışveriş yapıyorum ama birkaç Yurtiçi Kargo'nu işgüzarlığüı yüzünden şikayetlerim oldu. Tercihime bıraksalar Aras'ı tercih ederim. Yaşadığım yer kent merkezi olması karşın Yurtiçi^nin kargoyu keyfi bekletmesi ve başka birgün dağıtması beni mağdur etmişti açıkçası. Ama D&R'ın fiyatlarına rakip olabilecek tek site KABALCI gibi geldi bana. İyi iş çıkarmışsınız ama şöyle sepete rastgele değişik tarzda ve popülaritede 10 tane kitap atın ortaya daha farklı bir tablo çıkması muhtemel. Herşeye rağmen 2-3 tane kitap alacaksanız D%R'nin kargo ücreti rakipsiz.25 lira ve üstüne kim kargo almaz. Ha bir de hepsibuarad var ama o da zaten gene Doğan grubunun.
    *Kabalcıdan geçenlerde alışveriş taptım, kargo ödemedim. 200 lira üstünden bir alışverişi peşin fiyatına taksitle yapmak güzel oldu ama KABALCI'nın kargo kampanyaları konusunda net bir bilgi yok anasayfasında.Benim ilk alışverişimde kitapların elime ulşaması 8 günü buldu. Parçalı sevkiyatın olmaması kötü. D&R'nin bir artısı da temin edilen kitapları hemen yollamaları.Aklıma gelmişken D&R tek çekim alışverişlerinizde maksimum ve axess gibi yaygın kredi kartlarına %2 puan veriyor.
    *Yabancı dilde kitap arıyorsanız ve yurtdışından alışveriş yapmak işinize gelmiyorsa D&R'nin fiyatları TL üzerinden ve rakipsiz ama en geniş içerik PANDORA KİTABEVİ'nde. 90 lira ve üstü alışverişlerinizde kargo bedava Pandora'da. Eğer aradığınız kitabı bulamadıysanız en iyi alternatif dünyanın her yerine ücretsiz gönderim yapan "betterworldbooks"
    *Zamanında kitapyurdu ile bu işin babası sayılan idefix'ten uzak durun derim. Hem kargo kampanyaları kötü hem de fiyatları sanal alemde değil de herhangi bir kitapçı da bulabileceğiniz fiyatlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun yorumları okumak çok keyifli oluyor gerçekten.
      Ben de kargo ödeyen kitapları pek tercih etmiyorum açıkcası. Güzel kitaplar olsa bile istediğim kitapları almak istiyorum kargo için kitap okumak bana ağır geliyor.
      Kitapyurdu ve ideefix oldukça pahalı evet ancak kitap yorumları en çok orada oluyor genelde ve ben onun için faydalanıyorum.
      Hepsiburada da sürekli takip etmek gerekiyor indirimli kitaplar oluyor bazen ama o da bana zor geliyor açıkcası.
      Kabalcı da kargo ücreti 100 Tl üzei alışverişte alınmıyor. O da bence yüksek bir rakam.
      Betterworldbooks ilgimi çekti doğrusu bakabilirim ona.
      Bir de kitapindirim diye bir site daha vardı onu eklemeyi unutmuşum onun fiyatları da fena değil. Ama şimdilik DnR kullanışlı görünüyor. Ancak dükkanından aldığım kitabı internet sitesinde daha ucuza bulmak bazen can sıkıcı oluyor.
      Teşekkürler paylaştıklarınız için

      Sil
    2. Kitap yorumlarına bakarak kitap okuyan biri değilim. O konudaki akıl hocalarım internette iki satır yorum yazan okuyucular olmaz. Goodreads'e takılıyor musunuz hiç? Türk okurlar pek yorum yapmıyor lakin 'baba yorum' yanacı okur bir hayli fazla.
      Betterworldbooks sosyal sorumluluk üstlenen bir site. Satın aldığınız her kitaba karşılık bir kitap bağışında bulunuyorlar. "sale" etiketli kelepir kitaplardan 5 veye daha fazla alırsanız anında %30'a varan indirim uyguluyorlar. 'used good' used very good' diye kategorilendirilen kitaplar bazen adeta sıfır kitaptan farksız çıkabiliyor.Bana gönderdikleri ilk kitabın ağzından yazdıkları mektup çok şekerdi:)
      http://www.flickr.com/photos/shutterbug_iconium/6783689354/in/photostream
      *D&R mağazalarında aradığınız kitabı her zaman bulamayabilirsiniz. Internet fiyatları daima daha ucuzdur. Lakin internet sayfasında arama çubuğunun hiç de işlevsel olmadığını söylemeliyim. Bir yazar aradınız diyelim eğer arama çubuğunda ölçütünüzü yazardan hepsi'ye değiştirmezseniz siz farkına varmadan aradığınızı bulamıyorsunuz.
      Bu arada şu bağlantıda da sizinkine benzer bir başlık açılmış
      http://forum.donanimhaber.com/m_39937049/tm.htm

      Sil
    3. Kitabımı belirledikten sonra kitabı okuyanlardan fikir almayı seviyorum doğrusu. Orda yazanları neden küçümsediğinizi anlayamadım ama bana yardımcı oluyorlar kimi zaman.
      Goodreads e takılmıyorum çünkü türk kullanıcıları pek yok ben de türk kullanıcılarının olduğu vikitap ı tercih ediyoru.
      Betterworldbooks yazınızı okudum. Aklımda kalacak bu site.. DnR ın sitesi gerçekten kötü bence çok soğuk bir görünümü var ve araması zor dedğiniz gibi daha önce de söylemiştim zaten bu sebepten pek tercih etmedim.
      Forumdaki yazı daha çok sitelerin ismini vermek gibi olmuş daha ayrıntılı bir başlık bulursanız paylaşmanızı beklerim

      Sil
  16. İnsanımız bir şeyi neden sevip sevmediğini enikonu yazmıyor. Okularımızı küçümsediğimden değil ama Türk sinema ve kitap severlerin sürekli uğradığı popüler sayfaalra bakarsanız büyük çoğunluk doğru dürüst bir neden belirtmeden eserleri yerden yere vurma ya da tam tersi yüceltme peşindeler. Kitap sitelerimizde olması gereken şu 'otomatik tavsiye mekanizması'. Bunu maksikitap yapmaya çalışıyormuş inceleme fırsatım olmaıd. Mesela imdb oyladığınız filmleri indeksliyor ve oluşturduğunuz bu dizine göre size film önerileirnde bulunuyor. Aynı şey goodreads'de yavaş yavaş yerleşiyor. Bizim kitap sitelerimizde 'bunu alan şunu da aldı ya da gezdi' önerisinden başka bir şey görmedim ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet belki de bir iki cümleyle anlatılanlar yetersiz kalabiliyor ama genel bir fikir adına iyi oluyor kitapların altındaki siteler. Sizin söylediğiniz tavsiye mekanizması olana kadar da bazı bloglardan oldukça güzel fikirler edinilebiliyor kitap ve filmler hakkında. Konusu açılmışken ben bazı kitapları belirledim okunması gereken kitaplar başlığı altında : http://blogumabandim.blogspot.com/p/almak-istedigim-kitaplar.html belki siz de bu başlığın altına bir kaç kitap önerebilirsiniz?

      Sil
  17. Ben yabancı dilde daha fazla okuduğum için goodreads'den vazgeçmem mümkün değil. Çeviri işi Türkiye'de sıkıntı.Nedenleri hakkında çok yazım. Bu konu hakkındaki son iki internet güncesi girdim
    http://shutterbug-iconium.blogspot.com/2012/08/timsah-gulunc-bir-adamn-dusu-uysal-bir.html
    http://shutterbug-iconium.blogspot.com/2012/08/arsenyevin-yasam-ve-oykuler-ivan-bunin.html

    Neokuyorsun.com'u buldum geçenlerde aynı kitabın farklı baskı (edisyon) bilgilerini girememek gibi eksileri var.
    Vikitap güzel bir siteye bezniyor. Paylaştığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok yabancı dilde okuyorsanız tabi ki goodreads ama ben şu an elimdeki kitapları bitirmeye çalıştığım için yabancı dildekilere geçme fırsatı bulamıyorum. Ve çeviri konusunda haklısınız. Özellikle klasik kitapları indirim de görünce ben de çok şaşırdım bir iki tane aldım hatta bakalım onlar nasıl çıkacak.
      Vikitap taki şu kitabı okudukça sayfayı güncellemek ve böylece yüzde kaçını bitirdiğini görmek oldukça motive edici oluyor benim için bir de sitenin sade olması hoşuma gidiyor.
      Neokuyorsun sitesini görmemiştim hiç bir bakacağım ona da teşekkürler tavsiye için

      Sil
  18. Kitapzen e bakmalısın ben oradan alışveriş yapıyorum bazen de okuokudan. Hiç bi sorun olmadan elime ulaşıyo ve de fiyatı da çok uygun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler baktım uygun fiyatları gerçekten ama daha uygun siteler biliyorum:) aslında bu yazının güncellenmesi lazım

      Sil
    2. Şurada vikitap ve goodreads'i kıyaslayan güzzel bir girdi var
      http://kitapnot.blogspot.com.tr/2012/07/vikitap-vs-goodreads.html

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...