10 Ağustos 2012

İhanet Noktası * Dan Brown / Kitap

Aslında bu tür kitapları pek okumuyorum ama bu sefer Grangé ile başlayan maceram Dan Brown ile devam etsin istedim. Aslında Dan Brown un tarzı Grangé den daha farklı ama ne de olsa akıcı macera türünde yazıyor ikisi de. Akıcı macera neyse işte..
Bence İhanet Noktası bilim kurgu macera türündeki en iyi kitaplardan biri sayılabilir. Genelde kitapların başında bir tanıtım ve okuyucuyu alıştırma evresi olur ya ve kitap ilerledikçe olaylar sizi meraklandırmaya başlar. Bu kitapta ilk sayfalardan itibaren karakterler sizi çekiyor ve başından sonuna kadar gerçekten soluksuz okunacak kitaplardan. Ben ne Grangé da ne de Adam Fawer da bu denli bir akıcılık bulamadım. Kesik kesik gidiyordu roman bağlantılar yapılırken kimi yerde insan sıkılabiliyor ama bunda öyle birşey yoktu. 

Ayrıca yazar sadece olay kurgusuna önem verip karakterleri atlamamış. Karakterler de en az olay kadar ilgi çekici ve bütün konuşmalar tek bir karakterin konuşması gibi gelmiyor insana. O yönden de beğendim.
Olay kurgusuna gelince yazar çok iyi bir araştırma yapmış oldukça çalışmış. Kitapta anlatılan askeri mühimmatlar, hava araçları vs hepsi gerçek hayatta varmış. Kitabın başına not düşülmüş. Bu yüzden hikayenin inandırıcılığı daha yüksek seviyede bu hikayede. 
Sonu yine klasik Amerikan filmi kıvamında sahneler taşısa da artık o kadarını görmezden gelmek lazım.
Empati ve Olasılıksız ı yakın zamanda okuduğum için karşılaştırma imkanı buldum benzer yazan Fawer ile ve Fawer, Brown'un kötü bir taklidi olabilir ancak diye düşünmekten kendimi alıkoyamadım. 
Tanışmadıysanız Dan Brown ile tanışın derim ben. 
İyi okumalar

8 yorum:

  1. Ne kadar güzel tanıtmışsınız kitabı..

    Ben pek beğenmemiştim bu kitabı ama okunabilir kitaplar listemde ...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim beğendiğinize sevindim:)

    YanıtlaSil
  3. Bu tarz kitapları bende sevemiyorum. Dan Brow'ın kayıp sembol adlı kitabını okumuştum. Tamam akıcı, başlayınca insan bırakmak istemiyor. Şöyle bir sorun var ki bilgi namına, duygu namına hiç bir şey katmıyor.
    köye gitme ihtimalim var henuz valiz tutmadım ama kitapları hazırladım (kıyafet niyetine giyeceğim :) )araya roman cinsinden ihanet noktasını sıkıştırsam mı bilemedim. Kadeşimin yıllardır kenarda bekleyen kitabınıntozu alınmış olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapseverin bavulu önce kitaplardan başlar di mi:) bence kafanı dağıtmak için okuyabilirsin hem çok dikkat gerektirmiyor gizlice film seyretmek gibi:)

      Sil
    2. gizlice film seyretmek gibi :) kitapları abarttım gibi bir eleme yaptıktan sonra duruma göre alırım.

      Sil
    3. o zaman sıra buna gelmez:)

      Sil
  4. Kütüphanemde bekleyen bir kitap daha. Dan Brown'un Da Vinci Şifresi ve Melekler&Şeytanlar kitaplarını almıştım. Henüz okumadan ikisini de iki arkadaşıma verdim. Sonuç bir tanesi kitabı kaybetti , diğeriyse çok çok sevdiğim bir arkadaşım ve İstanbul dışında yanına gittiğimde kitabı almak aklıma bile gelmedi açıkçası. Yani Dan Brown maceram okumadan bitti diyebilirim. İhanet Noktası ' da bir arkadaşımdan bana hediye geldi. Fakat yıllar önce okuyamamanın verdiği üzüntüyü atlatamamış olsam gerek hala okumuyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en azından o kitap kayıplara karışmadan bir oku derim:)

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...