28 Ağustos 2012

Hizmetkar Albert Nobbs (Albert Nobbs) / Film

İngiltere , İrlanda yapımı bir film Hizmetkar Albert Nobbs. En iyi kadın oyuncu, en iyi yardımcı kadın oyuncu, en iyi makyaj dallarında 2012 de oscar adayı olmuş bu filmi oldukça merak ettim açıkcası. Afişi de benim ilgimi çeken afiş tarzlarından biriydi. 1 saat 54 dakika süren film ayrıca ülkemizde 31.İstanbul Film Festivali'nde Radikal Halk Ödülü’nü kazanan yabancı yapım olmuştu.
Ben film hakkında hiç bir bilgi sahibi olmadan seyrettim ve zevk aldım izlemekten. O yüzden film hakkında hiç bir ipucu vermemeye kararlıyım. Çünkü filmin keyfi ortaya çıkan süprizlerde saklı..
Filmin konusu 19. yy da İrlanda Dublin deki bir otelde geçiyor. Otelde çalışan hizmetkar Albert Nobbs un dramatik hayat hikayesini anlatıyor oteldeki yaşamını temel alarak. Aslında bir karakter filmi diyebiliriz ve başrol oyuncusu çok iyi bir iş çıkarmış doğrusu. 

 O zamanın şartlarında kadın erkek eşitsizliğini, sınıf ayrımını,eşcinselliği, bu ortamda kaybolan hayatları, dramları  seyircinin gözüne sokmadan, naif bir şekilde vurguluyor. Bu konulardaki anlatımını oldukça başarılı bulmama rağmen filmde mesajı vermek için kullanılan olay örgüsünün çok etkileyici olduğunu söyleyemem. Düz bir çizgide ilerliyor film çok iniş çıkışları yok ama müthiş oyunculukla Albert Nobbs un duygularını yaşıyor onu anlıyorsunuz. Başlarda çok güçlü gördüğünüz bu adamın dramına katıldıkça içinizde acıma ve şefkat duyguları oluşuyor git gide. Gördüğünüz gibi beni duygusal olarak etkiledi bu film. Ancak soluksuz heyecanlı bir film izlemek isteyenler için önermiyorum. Kimi yerlerde sıkılabilirsiniz. Onun dışında makyajlar da gerçekten görülesiydi. 
Oscar dan eli boş dönse de bu film 19. yy ın Dublin kokusunu solumak, İngiliz insanlarını sanki gerçekten oradalarmış gibi izlemek, ve Nobbs un dramına neden olan önyargıları görmek istiyorsanız bu filmi öneririm. Imdb puanı : 6.6 / 10

1 yorum:

  1. Aslında hiç sevmediğim tarzlardan, ama ilginçtir sıkılmadan izledim bunu:)

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...