29 Ağustos 2012

Bir Gün (One Day) / Film

Bu filmin kitabı çok meşhurdu bir ara hatırlarsanız. Hemen hemen her sitenin ana sayfasında bu kitabın reklamı dönüyordu. Ancak aşk romanlarından hoşlanmayan ben deniz bari filmini seyredeyim neymiş bu  kadar meşhur olan aşk hikayesi diyerek bu filmi aldım...
2011 Amerika yapımı film 1 saat 48 dakika sürüyor. Ama bana sanki 3 saat sürüyor gibi geldi doğrusu. Tamamen bir klişeler filmi diyebilirim. Daha filmin en başında tanışan esas oğlan esas kızın sevgili olacağını bilerek bütün filmi seyretmek ne kadar sıkıcı! 
Neyse efendim hikayemiz aynı üniversiteden yeni mezun olmuş iki gencin tanışmasıyla başlar. Beraber olmaya karar verirler ancak 'elektrik alamadıkları' için dost olmaya karar verirler. Ancak özgüvensiz , zeki, yalnız kızımız; sosyal, yakışıklı, zengin, yaramaz oğlumuza fena halde aşıktır. Bu aşkla beraber onun dostluğuyla yetinmeye karar verir ve yıllarca görüşürler. 

Farklı hayatları , farklı arkadaşları, farklı meslekleri olur birbirlerinden kopmazlar. Kimi zaman kız inişe geçer hayatında, kimi zaman erkek iniştedir ama bir türlü buluşamazlar. Sonunda adam kadının yanına gider onunla olmak için , ancak kadının sevgilisi vardır. Erkek tam geri dönecekken kadın arkasından koşar ve kavuşurlar. Burda zaten bayılacaktım. Daha geçmedi mi şu tam ayrılcakken birinin vazgeçip diğerine koşarak kavuşma sahnesinin modası Allah aşkına! Evet bütüüün bir film boyunca bildiğiniz ama beklediğiniz kavuşmaları gerçekleşmiş olur.
 Bir yuva kurarlar aşıktırlar mutludurlar vs. Kadın çocuk ister erkek tamam der sonra aradan 1 yıl geçer hala çocukları olmaz kadın artık gerilmeye başlamıştır. Bir sabah kocasına sert davranır. Kocası da anlayış gösterip işleri bitince cafede buluşalım der. Kadın alışkanlığı olan yüzmeden bisikletle kocasının yanına giderken araba çarpar ölür. Ha bir de telefon mesajı bırakır özür dilerim seni çok seviyorum vs diye ki ölümü daha dokunaklı olsun. 
Sonra adam kendini kaybeder sonra toparlar hayatına devam etmeye karar verir. İlk tanıştıkları günün tamamını gösteren ve kader işte o ilk gün yazılmıştı mesajıyla film biter çok şükür.
Tamam film  aşkı anlatmaya çalışıyor ama ben Anne Hathaway ın kocaman dudakları ve oğlanın dağınık saçlarından başka bir şey bulamadım oyuncuları izlerken. İnanmadım oradaki aşka...Zaten Amerikalı erkek bir yazarın aşkı anlatabileceğine baştan da inanmamıştım:)
Filmdeki tek orjinallik sayılabilecek durum tanıştıkları gün 15 Temmuz 1988 den itibaren her yıl 15 Temmuz u iki insanın hayatından kesit şeklinde gösteriyor oluşuydu. Bu da 20 yıl filan sürüyor. İnsanın kendi hayatında ben ne yaptım acaba geçen sene bu zamanlar diye düşünesi geliyor. 
Ha bir de filmin iki mesajı var:
1) Herşey baştan bellidir kaderinizde neyse onu yaşarsınız.
2) Hayallerinizi filan bırakın dibe batarsınız. Adam gibi iş bulun lan!

Imdb Puanı : 6.8/10
Benim Puanım: 3/ 10



15 yorum:

  1. bu yorumdan sonra bu blogu sık ziyaret edeceğim anlaşılan :)

    YanıtlaSil
  2. merak ediyordum kitabını ve filmini,
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle bir filmin, kitabın bir çok bölümün yok sayılarak çekildiğini sizde biliyorsunuz. Yazınızı okurken, zaman zaman "Yok artık!" dedim resmen. Filmi izleyerek, kitabı yorumlamanız tamamen yanlış. Hayır yani kitabı okumasam, sizin yazdıklarınızdan etkilenip almaktan vazgeçerdim herhalde. Ben kitabı aşırı beğendim. Ayrıca kitapta aşk sıradan bir şekilde anlatılmıyor. Her sayfayı çevirirken aynı heyecanı hissettim. Ve arka kapağında yazan "Bitirmek üzereyken kitabı göğsüme bastırdığımı ve üzerine iri bir gözyaşı damlattığımı söylemekten utanmıyorum" sözünü her okuduğumda daha bir samimi geliyor. Çünkü ben Ian Whitehead'ın yazdığı mektupta hıçkırıklarımı tutamadım. Bana göre kitap aşırı samimiydi. Yer yer güldüm, yer yer ağladım. Kısacası kitap güzel, filmini zaten izlemedim. Okuduğu kitabın filmini izleyeninde kafasını yaşamak istiyorum doğrusu. Mükemmelliği bilerek yok etmektir bunun adı. Başka bir açıklaması yok...

    Bol kitaplı günler!

    -Fikrini belirtmek isten genç bir kız-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı yanlış okumuşsunuz tekrar okuyun lütfen. Filmi izleyerek kitabı yorumlamadım. Fİlmi izleyerek filmi yorumladım.
      Kitabını beğenmiş olabilirsiniz. Ben kitabını okumadım o yüzden kitabı yorumlamadım. Siz de filmi seyretmemişsiniz film yorumumu eleştiriyorsunuz. O yanlış olmuş
      Sevgiler

      Sil
  4. Ben öncelikle hiçbir filmin böyle bir eleştiriyi hak etmediğini düşünüyorum. Film için çok emek harcanmış ve bence gayet de güzel olmuş. Ayrıca klişe olduğu (az da olsa) doğrudur. Fakat bu şimdi hangi filmde yok ki?? Film gayet güzeldi bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyrettim beğenmedim yazdım. Her filme güzel şeyler yazma zorunluluğum yok. Siz beğendiniz ben beğenmedim. Net yani

      Sil
    2. O zmn yazma kardeşim gayet güzel film

      Sil
    3. neyse 4 sene sonra hala bu postuma yorum gelmesi de güzel

      Sil
  5. Filmin bende başka bir anısıyla ortak olduğu için yazmak istedim. Bundan tam olarak 3 sene önce ve de bugün. hayatım boyunca unutamayacağımı bildiğim ve hala da unutmuş sayılmam beraber girdiğimiz ilk filmdi bu... niye bu filmi seçtiğimizi de vizyondakilerin azlığından olsa gerek diye anımsıyorum. filmden çıktıktan sonra bir zaman " oneday "esprileri dönmedi değil. hatırladığını pek söyleyemem. işine gelenleri hatırlardı genelde. sıkıcı bir film mi evet ama bunu sonunda anlıyorsunuz çünkü sürekli bir şeyler olsun diye sizi bekletme aşamasında ha bir şey oldu birşey olacak tadında... Koltuları seçiminiz sevgilinizi ne nedenle seçtiğiniz doğrultusunda değişebilir.:) Ben aşıktım önlerdeydim o yüzden:) Hülyam dediğim ilk gündü.. Neyse şimdi evli. Mutlu olacağını sandığı biriyle evli. İnşallah mutlu olur bunu gerçekten söyleyebiliyorum artık... Film güzel izleyin işte. Bir şey kaybetmezsiniz. One DAY.

    YanıtlaSil
  6. Kimbilir ne zmandır bu kitabı beğenmeyen bir yazı arıyordum.Ve allahım sonunda buldum. Sen filmine eleştiri yapmışsın fakat kitapta bi okadar sıkıcı resmen herşey bianda olup bitiyor.O kadar duygusuz bi kitapki anlatamam Çok teşekkür ederim. Sanırım artık hep bu siteyi ziyaret edicem <333

    YanıtlaSil
  7. Filmi çok kötü anlatmış bence o kadar da kötü değil birdaha bu siteye girmem herhalde insanı film izlemekten soğutuyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soğuma soğuma neyi seviyorsan onu izlemeye devam:)

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...