4 Şubat 2012

Rab Şeytana Dedi Ki / Tiyatro

Son gittiğim oyunu en sonunda yazabiliyorum.Önce her zamanki gibi bilgileri vericem..

yazan: nihat asyalı
yöneten: prof. m. bozkurt kuruç
dekor tasarım: h. güven öktem
giysi tasarım: esra selah
işık tasarım: zeynel işık
müzik(düzeni): cem idiz
dans (düzeni): cihan yöntem
yönetmen yardımcısı: sinan pekinton
asistanlar: batuhan yalçın, günay sattarova
sahne amiri: belma aslangiray
kondüvit: taner eser
süflöz: havva evirgen
işık kumanda: serkan özdemir
dekor sorumlusu: ender ünver
aksesuar sorumlusu: hüseyin kutum

rol dağılımı:

buğra koçtepe, sinan pekinton,durukan ordu, fatma öney, serhat elifer, dilber evrim alev bağcı, gülden çelen
hakan töngülüs, nurcihan ergün, ozan hikmet özcan, özlem sayın, perran vurdum, alican güçoğlu, ecmel is
yağızhan danış, yusuf ozan demirbaş, serap odabaşı, seray uygun

orkestra

ayşe gülüm sürmen, fethi günçer, zafer gerdanlı, gökhan över

konu:
mitolojide ve kutsal kitaplarda yer alan sysphos ve sabreden eyüp öykülerinden oluşan müzikli danslı ve şarkılı bir oyun


Şimdiye kadar burada yazdığım oyunların hepsi yabancı yazarlar tarafından yazılmıştı. Bu sefer bir Türk yazarın oyununa gidebilme şansına eriştim.. İsimler coğrafyalar tanıdık olunca daha bir içime işliyor oyun. İlk diyaloglarda türkçe konuşan oyuncuların ağzından yabancı isimler duyunca noluo yahu diyorum:) Ama dediğim gibi mitolojik kahramanlar isimleri dışında bu oyunda öyle bir durum yoktu tabi. Gitmeden yorumları okuyorum genelde ve özellikle şeytan rolünü oynayan Durukan Ordu oldukça övülmüştü. Haklı olduğuna kanaat getirdim. Zaten dansçılar dışında oyun 4 oyuncudan oluşuyor. Fotoğraflarda gösterilen kadın oyuncu yerine başka bir oyuncu vardı ama ismini bulamadım maalesef. Bir de fotoğraflardaki dansçıların yarısı vardı. Sanırım Ankara dışında oynadıkları zaman bu tür düzenlemeler yapıyorlar..
Oyun kısa sürüyor o yönden başlamasıyla bitmesi bir oluyor hiç sıkılmıyorsunuz. Basit bir anlatımı ve konusu var. Bir kaç diyalog dışında beni çok etkileyen birşey olmadı açıkcası. Hafif eğlendirici kısa bir oyun. Mest olmasam da beğendiğimi söyleyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...